Köpvillkor

Allmänt

För att få handla hos FaceTowel (www.facetowel.se), nedan kallad FaceTowel, måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för FaceTowel, kommer detta att polisanmälas.

Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och visas exklusive moms. Fraktkostnad tillkommer, se ytterligare information nedan. FaceTowel reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå.

 

Betalningsalternativ

Vi använder oss av PayPal samt Stripe. Du kan ta del av PayPals villkor här.

Och Stripes villkor här.

Leverans och frakt

Vi använder oss av bästa möjliga frakt för varje enskilt köp. Vi skickar till många länder i världen och därför innebär det  att många olika företag kopplas in för leverans. Se listan.

Leveranstid

Postnord: Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar (kan ta en dag extra för postnummer som börjar på 62 och 82-98).
Schenker: Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar (kan ta en dag extra för postnummer som börjar på 62 och 82-98).
OBS. leveranstiden för paket och brev beställda på: www.facetowel.se är 1-14 dagar med reservation för förseningar i fåtal ärenden. OBS. Detta gäller inom Sverige och utanför Sveriges gränser kan leveranstiden variera.

Vid längre tid kontakta: facetowel.se@gmail.com

Leveranssätt

FaceTowel skickar dina varor som paket eller brev inom Sverige. Vi erbjuder även leveranser till andra länder i världen. Se listan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud.

Fraktavgift

Vid beställningar på: wwww.facetowel.se tar vi ut en fraktkostnad beroende på paketet/brevets storlek.

Fraktkostnad:

  • 1-10st Facetowel 99kr
  • 11-99st Facetowel 149kr
  • 99st FaceTowel eller mer 299kr

OBS! fraktkostnaden kan komma att ändras inom snar framtid.

 

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på facetowel.se@gmail.com så hjälper vi dig att returnera varan.

Transportskada

Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, anmäl det omgående till facetowel.se@gmail.com. Där får du  hjälp att göra en skadeanmälan.  Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara.

 

Trygghet

Allmänt om ångerrätt, öppet köp och bytesrätt
Hos www.facetowel.se har du alltid 30 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt när du handlar i vår onlinebutik. Du kan alltså returnera varan inom 30 dagar från det att du tagit emot den och få tillbaka hela det belopp du har betalat. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan ska returneras i originalförpackningen eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid denna typ av retur står du själv för fraktkostnaderna.

Du kan läsa mer om svensk lagstiftning kring köp via internet hos Konsumentverket.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast på facetowel.se@gmail.com. Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning. Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på FaceTowel.

 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning. Kontakta vår kundservice på facetowel.se@gmail.com så skickar vi formuläret till dig.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalar vi dig. Dock betalar vi inte tillbaka den avgift vi betalar för användandet av PayPals eller Stripes betalfunktion och fraktkostnaden av varan/varorna. Utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att du meddelat ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Vi kommer att använda oss av utbetalning via överföring till ett konto som kunden godkänt,  utan att det medför några extra avgifter för dig. FaceTowel har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna (det alternativ som inträffar först).

Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om att du önskade nyttja ångerrätten. Du får då en förfrankerad adressetikett från oss via e-post. Kostnad för returen av varorna står du själv för.

Har du hunnit använda din vara och utnyttjar ångerrätten kan det innebära en viss värdeminskning, på din bekostnad. Dessa ärenden hanteras individuellt.

 

Returhantering via Kundservice

Vid retur måste du kontakta vår kundservice på facetowel.se@gmail.com för att få en retur adress. Retur av vara ska alltid styrkas med inköpskvitto. Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick, vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än det sätt som varan levererades på. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står FaceTowel för alla kostnader inklusive frakt. Vid nyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du själv för returfrakten. 

Returen är inte godkänd förrän FaceTowel kontrollerat varan. Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett. Alt. Ett annat sätt som båda parterna accepterar. Vid ej godkänd retur och ej uthämtad försändelse (i butik eller på postombud) debiteras en administrativ kostnad om 250 kr. Dessa returer betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten.

 

Undantag

Ett paket som inte hämtats ut från ombud inom 14 dagar returneras automatiskt.  En vara som anländer till vårt lager i retur utan giltigt returnummer debiteras med 250 kr i administrativ kostnad.

Garanti och reklamation

Hos FaceTowel har du naturligtvis garanti på alla varor du köpt av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då du mottog varan. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, läs mer hos Konsumentverket.

Du ska aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundservice som du når på facetowel.se@gmail.com så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet (se vidare information ovan angående Returhantering). Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan.

Om du vill utnyttja din garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och det därför inte täcks av garantin, står du för eventuell hanteringskostnad. FaceTowels personal kommer i första hand att avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått dig.

Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan. Är det fel på varan harFaceTowel rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Om så inte sker har du rätt att få en ny vara som ersättning för den defekta varan. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation ska vara oss tillhanda inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

FaceTowel förbinder sig att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Lösning och hjälp i tvistemål

Vi på FaceTowel hoppas så klart att tvister aldrig ska uppstå för dig som kund. Om det mot förmodan skulle göra det så finns det hjälp att få genom en tvistlösningssida som är gemensam för hela EU. Sidan är speciellt framtagen för att konsumenten ska kunna handla fritt över Europas gränser och kunna få hjälp om något går snett. EU:s tvistlösningssida är skapad för dig som handlar på nätet från ett företag som är lokaliserat i något av EU-länderna och där du upplever att du behöver hjälp i ett tvistemål. http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Personuppgifter och sekretess

Du kan ta del av FaceTowels integritetspolicy här.

Övrigt

Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har FaceTowel rätt att häva köpet och återbetala eventuell betalningar gjorda av dig. Vi kontaktar i sådant fall dig för att se hur detta på bästa sätt ska lösas, då du har möjlighet att välja en annan vara istället för att få din betalning tillbaka.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att FaceTowel befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

Kontaktuppgifter

Organisationsnummer:
Exermedica
Dalgången 2
686 30 Sunne
Telefon 0735-129126
facetowel.se@gmail.com

Stäng meny
×
×

Kundvagn